Taiwan.reismee.nl

De laatste twee weekjes...

De tijd vliegt voorbij! Over twee weken vertrek ik alweer naar Barcelona. Het is een heel dubbel gevoel, ik heb super veel zin om weer naar Europa te gaan. Een normaal bed (ik slaap hier op een matras die zo dun is waardoor ik eigenlijk gewoon op de grond slaap), normaal voedsel (ik ben het Aziatisch eten zo onderhand he-le-maal zat, ik verlang naar een gewone boterham met pindakaas), mijn eigen huis (mijn kamertje hier is wel ok, maar ik ga zo ongeveer iedere dag naar de Starbucks op de hoek om even in een lekkere stoel te zitten, op mijn kamer zit ik op bed) en om weer Nederlands te praten (ik betrap me erop dat ik in het Engels begin te dromen, en ik verheug me er op dat als je iets bestelt in een restaurant, ze begrijpen waar je het over hebt, het is hier iedere keer weer een verassing wat ik voorgeschoteld krijg). Maar, het weer is hier super fijn, het is iedere dag warm, meestal schijnt de zon en als het regent blijft de temperatuur warm. Ik heb ontzettend veel leuke mensen ontmoet, het is heel gek om hen dalijk niet meer te zien omdat ik heel intensief met ze ben opgetrokken. Iedereen die hier voor een tijdje is komen studeren heeft niks anders te doen dan met elkaar leuke dingen doen. Ieder weekend ondernemen we dingen, de stad in, naar het strand, een museum, feestjes. Maar wat ik ook ga missen is denk ik de universiteit. Ik zou willen dat we deze universiteit in Nederland zouden hebben. Ik kan me nog niet voorstellen dat ik dalijk weer aan de saaie VU ga studeren. De campus hier is nu ontzettend mooi, alle bloemen staan volop in bloei en overal staan mooie tropische bomen. Je kunt overal op de campus op een mooi plekje zitten tussen de bomen of in de zon. De campus is een soort klein dorpje, met cafetjes en winkels. En de bibliotheek hier is mijn favoriete plek geworden. Het is echt een soort Harry Potter bibliotheek, inmens groot en helemaal vol met boeken. Het is af en toe wel lastig lopen omdat er overal rekken met boeken staan, je raakt haast verdwaald. Maar ze hebben echt alles, en vooral heel veel in het Duits, ik snap ook niet waarom want er is bijna geen enkele Taiwanees die Duits praat of kan lezen. Misschien hebben ze ooit een donatie van Duitsland ofzo gekregen, maar voor mij is het heel fijn.

De komende twee weken heb ik tentamen week, dus nog even studeren. Vanaf 5 juli ben ik weer in Nederland, en ik heb super veel zin om jullie allemaal weer te zien! :)

Reacties

Reacties

Je moeder

Voor ons is het ook snel gegaan; ik zal blij zijn als ik je weer in het echt kan zien!!! Gezellig ergens gaan eten en lekker bijkletsen!!, snap dat het dubbel is, maar die mooievtijd neemt niemand je meer af!

maril

Hee Lara,
vorige week kwam ik terug van 2 weken Egypte. ( niet eens zo lang........maar het was wel erg intensief!) In ieder geval : ik had een tussenlanding in Zwitserland. En, ik geloof voor het eerst in mijn leven, was ik oprecht blij om weer in Europa te zijn. Ik heb met liefde gekeken naar de Europese mensen op de luchthaven daar, naar de winkels, de restaurants, de koffie bars. Opeens zag alles er mooier uit! Ben benieuwd hoe dat straks voor jou is. Veel liefs en tot in juli en geniet van Barcelona! Maril

Lara

Hoi mam en Maril:-)

Jaa, ik heb ook heel veel zin jullie weer te zien
en gezellig samen dingen te doen! Egypte? Wat leuk!
Ik denk dat ik Europa nog nooit zo gewaardeerd heb,
het verschil is zo groot. Ik heb ook echt zin om weer tussen
Europeanen te lopen en niet zo op te vallen. Europ is toch mijn thuis :-)

Tot snel!!

Xx

Je moeder

Het is net als met een kerel: als je erbij bent, baal je er soms van, ben je lang weg, ben je blij als je hem weer ziet...( grapje van je moeder)

Lara

Hahaha :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!