Taiwan.reismee.nl

Eerste colleges

De colleges zijn begonnen. De universiteit hier is zoveel leuker dan in Amsterdam, geen saai uit beton geslagen gebouw waar je alleen voor de colleges komt en er voor de rest niks te beleven valt. Nee, een campus, midden in de drukte van de stad, met een brede weg die omringd wordt door palmbomen, er zijn parkjes, meertjes, cafés, winkels en faculteiten. Zit je in college, dan kijk je uit over de bergen van Taiwan met wuivende palmbomen voor het raam. Ik heb les in gewone gebouwen, maar ik heb ook een college in een gebouw zonder ramen op de tweede verdieping. Als het dus regent, wat hier een tropische regen is, moet de leraar zijn stem verheffen om over het geluid van de regen te komen en je kunt maar beter niet bij het 'raam' zitten want dan wordt je nat.

Eén professor is echt de meest bijzonderste leraar waar ik ooit les van heb gehad, hij geef 'Asian Arts and Acheology', is Japans en ziet uit als een Japanse Kung Fu Master. Grijs sikje en hij loopt rond in gebatikte kleding. Hij heeft zo ongeveer in elk land in Azië gewoond en gelooft niet in boeken. Je hoeft voor zijn les dan ook niks te lezen. Hij wil je vertellen over wat hij heeft meegemaakt, laat je foto's en videos zien van verschillende culturen, kledinggewoontes, religies en huizen in Azië. Zo leert hij je de kunst en archeology van Azië. Je hoeft alleen maar naar hem te luisteren, er over na te denken en je gedachtes daarover op papier te zetten. Vertelt hij over de verschillende danssoorten in Azië, dan doet hij ze allemaal voor, gewoon dansend door het lokaal. Nederlandse docenten zijn hiemee vergeleken echt ontzettend saai en stoffig.

Ik begin steeds meer te wennen aan het leven in Taipei, het eten hier is echt een vegetarisch paradijs. Ik eet iedere dag in boeddistische eettentjes tussen de monniken. Een meneer kent me onderhand en praat iedere keer in het Chinees tegen me, terwijl ik er niks van versta. Maar hij probeert het iedere keer weer. Het uitgaansleven is heel divers, de meeste Taiwanezen houden van posh, teveel make-up, te hoge hakken, te korte jurkjes en sjieke clubs met watervallen en zwembaden. Maar bij toeval ben ik vorige week in de hipster scene van Taiwan beland. Het is echt iets universeels, alsof je in Amsterdam staat, alleen is iedereen dan Aziatisch. Dezelfde hoedjes, spijkerjasjes en opgeschoren kapsels. Het enige verschil is de muzieksmaak, de bar waar ik was is een rockbar. Tot diep in de nacht gaan ze helemaal los op Metallica, heel raar.

Ben gisteren naar een bioscoop geweest, naar de Taiwanese film 'Love' (die Engels ondertiteld was). Jeetje, de meest zoetsappige en overdreven film die ik ooit gezien heb, ik wil niet bevooroordeeld zijn, maar de meerderheid houdt gewoon van te lange zwijmelscénes, te kleurige kleding en hello kitty frumels. Je kunt in Taipei wel echt super cheap shoppen, maar dan wel op h en m kwaliteits niveau.

De komende week heb ik vrij en ga ik een beetje rondreizen. Ik ben al in Wulai en Yi Lan geweest. De toegevoegde foto is van een waterval in Wulai (niet van mij, mn iphone komt als het goed is volgende week aan, en zo niet, dan koop ik snel een camera!) Dus, keep you updated en thnx iedereen voor de lieve berichtjes!!

Reacties

Reacties

Je moeder

Weer leuk om te lezen! Krijg zin in zo'n warme zomerregen en die leraar die danst!

maril

Ha Lara, wat ontzettend knap dat je deze reis onderneemt! Leuk om zo'n dapper nichtje te hebben!!Ik ben bij oma en ze heeft me op je blog geattendeerd. Dus nu word ik lid van je fanclub. Een dikke knuffel uit een druilerig Limburg van Maril en oma

Lara

Heej lieve tante, oma en moeder!:) Dank je voor jullie lieve berichtjes, ik zal jullie meenemen in mn reis, kus!

Carine

He laar! Wat superleuk om te lezen allemaal :) Ik krijg zelf helemaal zin in avontuur. Heel jammer dat we niet meer konden afspreken die week. Ik kwam echt om in de tentamens en herkansingen in die tijd. heb het nu weer een beetje op een rijtje. Blijf schrijven hè! Vind het heel erg leuk om te lezen en dan tot ziens als je terug bent!! :) XXX

Marlies Heijen

Hallo Lara
Fijn dat je het naar je zin hebt ,en wat leuk om je berichtjes te lezen!
geniet ervan en blijf gezond heel veel liefs van Oma,

al

Ha die Lara. ik dacht ik ga eens kijken hoe het met mijn lievelingsnichtje is. Geloof trouwens dat jij het enige nichtje bent en als ik iemand vergeet (oh ja Trees. Sorry ! mogelijk kom je hier niet)( en Rinke oeps nou ja het zij zo. getiept is getikt :-) Zie dat je je avonturen niet meer dagelijks bijhoudt. Helemaal perfect. Je bent niet in Azie om ons te entertainen. Geniet ervan Lara !! en vertel maar als je terug bent. Als er trouwens een mogelijkheid is om op bezoek te komen dan laat wat horen. Normaal reis ik de wereld door op zoek naar mijn dochters maar ik vind het ook wel leuk om mijn nichtje op te zoeken. Kan ik misschien ook die bijzondere leraar zien dansen. Geniet ervan!! Veel plezier.

Lara

Heej Al! Wat een leuk berichtje!:) Ik heb het hier inderdaad heel erg naar mijn zin, de tijd vliegt echt voorbij! Natuurlijk is er een mogelijkheid om op bezoek te komen! Ik heb alleen helaas geen slaapplek. Heel gek, ik woon in een meisjes studenten huis, en beneden aan de balie zit bewaking en o wee als er iemand overnacht! Echt niet normaal, overal hangen camera's, de Chinese standaarden zitten er nog goed in, hier moest ik echt in het begin aan wennen: als je 's nachts thuis komt moet je muisstil zijn want anders krijg je op je kop (dit heb ik al een keer meegemaakt). Maar als je het leuk vindt om langs te komen kan ik wel leuke/goedkope plekken voor je uitzoeken, laat maar weten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!